قهوه چیست؟
نوشته شده توسط : علی

قهوه چیست؟

 

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان است که انواع مختلفی از آن با طعم ها متنوع تولید و عرضه می شود. علاوه بر این قهوه مانند هر ماده ی طبیعی دیگر دارای خواص متعددی است که گاهی جنبه ی دارویی و درمانی به خود می گیرد. این دانه های گیلاس مانند هسته ی میوه درخت قهوه هستند که بر اساس نوع محصول نهایی به میزان مشخصی برشته شده و بو داده می شوند.

ترکیبات تشکیل دهنده دانه قهوه

ترکیبات شناخته شده در دانه قهوه بیش از ۱۰۰۰ نوع است که در اینجا چند مورد از مهم ترین آنها را با تاثیراتی که در بدن دارند بیان می کنیم:

کافئین: این ترکیب شیمیایی را می توان اصلی ترین ماده ی تکشیل دهنده قهوه دانست. تولید آدنوزین در بدن موجب ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی می شود و کافئین جایگزین این ماده در در بدن می شود و شادابی و سرحالی به همراه دارد. هنگامی که قهوه در آب جوش ریخته می شود، کافئین موجود در آن آزاد می شود.

آنتی اکسیدان: قهوه به طور طبیعی دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کلروژنیک اسید است که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن شده، آن را سم زدایی می کنند. البته افزودنی هایی مانند شیر و شکر میزان این آنتی اکسیدان مفید را کاهش می دهد.

دی ترپن: نوعی هیدروکربن است که در ساخت و تولید ویتامین A و E و K در بدن کمک می کند. البته اگر در تهیه ی قهوه از فیلتر استفاده کنید مقدار آن کاهش می یابد.

نیاسین: که همان ویتامین B3 است. این ترکیب در قهوه به صورت تریگونلین است که در اثر ریختن آب جوش بر روی قهوه به نیاسین تبدیل می شود. این ویتامین بر روی کاهش کلسترول و سلامت قلب موثر است و از دیابت هم پیشگیری می کند.

تئوفیلین: این ماده خاصیتی شبیه به کافئین دارد. این ماده ی محرک خواص ضد التهابی و ضد حساسیتی در بدن دارد.

اسید کوئینیک: طعم ترش مزه ی قهوه به دلیل وجود این ماده است که خواص ضد ویروسی دارد.

خرید قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز

شما می‌توانید جهت خرید قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز اورجینال که توسط شرکت بیز (بازاریابان ایران زمین) تولید می‌گردد به سایت اینچند مراجعه نمائید. این محصول دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو است، ضمن اینکه اینچند در صورت وجود هرگونه مغایرت میان محصول ارسالی و نمونه اصل وجه پرداختی شما را عودت می‌دهد. قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز به همراه هولوگرام شرکت بیز و با تاریخ مصرف بیش از یکسال برای شما ارسال می‌گردد.

فراموش نکنید بهترین زمان استفاده و تاثیر بخشی این محصول زمانی است که معده شما آنچنان پر یا خالی نیست و در وضعیتی متعادل قرار دارد . برای این منظور بهترین زمان استفاده از این قهوه یک ساعت پس از میل صبحانه است .

اتیل فنون: فنجان قهوه ی شما عطر دل انگیز خود را مدیون این ماده است. این ماده خاصیت هشدار دهنگی دارد و حشرات را از محیط فراری می کند.

پروتئین و آمینو اسید: حدود ۸ تا ۱۲ درصد دانه قهوه را تشکیل می دهد و در اثر حرارت دیدن قهوه، پروتئین های بیشتری در آن به آمینو اسید تبدیل می شوند.

این ترکیبات کافیست تا پس از نیکوتین، قهوه را به دومین ماده اعتیادآور جهان تبدیل کند

 

انواع قهوه گانودرما :

قهوه گانودرما در انواع و طعم‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. هر طعم این قوه ها دارای خاصیت ویژه ای بوده و  به رفع تخصصی یک مشکل و بیماری می‌پردازد. به صورت کلی این محصولات در چهار دسته تقسیم بندی می‌شود که به معرفی و جزئیات قهوه سوپریم گانودرما پرداخته شد.

سایر محصولات قرار گرفته در این دسته بندی عبارتند از :

قهوه لاته گانودرما : این مدل از قهوه گانودرما به جهت به کار رفتن شیر و کاکائو در ترکیبات آن طعمی تقریبا شیرین و مانند نسکافه دارند .

قهوه موکا گانودرما : این قهوه حاوی ترکیبات کاپوچینو و نسکافه بوده و نسبت به سایر قهوه های قرار گرفته در دسته‌بندی گانودرما خوش طعم‌تر است.

شکلات داغ گانودرما : هرچند این محصول در گروه قهوه‌ها جای ندارد ولی طعم و مزه خوشایند آن مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. 

موارد منع مصرف قهوه گانودرما سوپریم:

این نوع قهوه گاندورما به دلیل داشتن جینسینگ در ترکیبات خود برای افراد دارای مشکل فشار خون بالا توصیه نمی‌گردد. سالمندان و بیماران مبتلا به عارضه‌های قلبی و سرطان هم باید از مصرف این مدل قهوه خودداری نمایند. به غیر از چهار گروه ذکر شده زنان باردار و شیرده هم از مصرف هر محصول تولید شده و دارای ترکیبات گانودرما اجتناب کنند. 





:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: